Subaru Libero - MY91-96
Tehát Libero alias Mikrobi.... Letörlök néhány nosztalgikus könnycseppet.. :')))
A kezdetek: Az első autóm elsőkerék-hajtású volt és amikor egyik télen fél napig ástam magam egy gyalogsági ásóval a hóból, úgy döntöttem, legközelebb összkerekes autót veszek.
Az újságokat lapozgatva, internetet bújva láttam egy képet róla és nagyon megtetszett. Mi több, a helyi autósügynökségeket járva meg is láttam egyet. Megnéztem és meg is vettem rögtön. Ez egy 1986-os évjáratú 997 cm3 változat volt. Ideális családi autó. A hétszemély szállíthatósága általában elég, akárhová indul az ember és akkor még néhány csomagnak is van hely. 3 évig volt nálam, tevékenységének köszönhetoen rengeteg emlékem maradt, hiszen bejártam vele a fél országot, hóban - sárban - napsütésben. Készítettem egy kis összegzést, amolyan kedv csinálónak:
Előnyök: Az utastér variálhatósága. A három üléssorból a két hátsót minden irányban lehet dönteni, ennek következményeként, ha szükség van rá akkor nagyszerű ágyat produkál, amit nem egyszer irigyeltek tőlem a sátrazók, ha kell le lehet fektetni a padlóra és hatalmas rakteret ad. Hordtam vele a hullámpalától kezdve a majd 3 méteres vascsőig mindent. Jól jött, akkor is, ha épp öten-hatan megindultunk túrázni. Mindennek volt helye. Kívülről nevetségesen kicsi, de belülről meglepően nagy. Persze nem tökéletes a komfort, de hát kompromisszumokat kell hozni. Valamiért valamit. Nekem tetszett a hatalmas tetőablak is. Ha teljesen elhúztam, derékig lóghattam ki rajta... A kicsi háromhengeres 1000 cm3 motor, nem egy versenyerőmű, de a nyomatéka már alacsony fordulaton jelentkezik. Ennek köszönhetően szépen dolgozik 4WD üzemmódban, nem kell pörgetve erőlködni. Ránézésre borulékonynak tűnik, de a padló alá fektetett motor és váltó nagyon jól lent tartja a súlypontot. A kanyarban megdől egy bizonyos fokig, aztán úgy marad a végéig. A havon, a sárban hétköznapi körülmények között nincs akadály. A térdig érő havat nem kell ellapátolni az udvarban. Egy Libero bemegy a garázsba így is... Egy vadász vette meg tőlem, amikor legközelebb találkoztunk, hitetlenkedő arccal közölte, hogy az autó még a tengelyig érő mélyszántásban is elment, amikor tesztelte.
Hátrányok: A padló alá fektetett motor gyújtáselosztója esős időben elég könnyen felvizesedik. Amikor beragasztottam a szellőzőcsövét ez a tünet megszűnt. A másik nagy gond a gyári alvázvédelem hiánya. Ez sajnos nagyon meglátszott az akkor 15 éves autón.
Egyszer kilakatolgattuk, de a következő műszakira újra előjött egy rakás javítani való. Karosszéria elemeket elég nehéz volt beszerezni hozzá, a többi volt a boltokban, bontókban.
Ismert tipushibák:
- A bepiszkolódott elosztó és kábelek miatt nem indul be nedves időben (nyár végén meg kell tisztítani). - Az indítómotorban levő réz kábelek egy része leforgácsolódik, és zárlatot okozva lemeríti az akkumlátort, a hiba nehéz indíthatóság formájában jelentkezik.
|